perjantai 10. tammikuuta 2014

Tehtävä 1. Työhakemus

Työhakemus

Tärkeä osa työnhakua on työhakemuksen tekeminen. Tällä kertaa harjoittelemmekin työhakemuksen tekoa. Edelleenkin haluan kannustaa ottamaan haltuun ilmaiset verkkosovellukset, sillä ne mahdollistavat asiakirjojen saatavuuden millä tahansa verkko-yhteydellä varustetulla tietokoneella eivätkä vaadi hankalia asennuksia jos asiakirjoja joutuukin muokkaamaan muualla kuin sillä tutulla kotikoneella.

Nyt siis tarkoituksena on luoda Google Drive/Documents- palvelun tekstiasiakirjaohjelmalla kaksisivuinen asiakirja. Asiakirjan ensimmäiselle sivulle teet työhakemuksen ja toiselle sivulle CV:si. Huomaa, että yleensä hyvä työhakemus ja CV mahtuu yhdelle sivulle, joten koko hakemus vie kaksi sivua.

Etsi itsellesi sopiva/kiinnostava avoin työpaikka, johon hakemuksen kirjoitat tai vaihtoehtoisesti kirjoita avoin työhakemus kiinnostavaan työpaikkaan.

Jaa valmis asiakirja opettajalle (nimellä "työhakemus(omanimi)"). Kirjoita vielä blogiisi tehtävän suorittamisen merkiksi viestiin mihin työpaikkaan teit tämän hakemuksen ja kerro lisäksi oletko itse saanut jo kesätöitä tai aiotko edes hakea niitä ensi kesälle.


Google Drive:
  1. Kirjaudu Googleen.
  2. Klikkaa "Luo" ja "asiakirja".
  3. Kirjoita hakemus.
  4. Jäsennä tiedot selkeästi
    1. Otsikointi
    2. Tehostekeinot (lihavointi, kursivointi yms.)
    3. Käytä sisennyksiä (esim. ylärivin painikkeista)
    4. Voit kokeilla työkokemuksista tms. tehdä listamuotoilulla selkeämpiä.
  5. Lisää-valikosta löytyy sivunvaihdon luonti kun ryhdyt kirjoittamaan CV:tä toiselle sivulle
  6. Kysy neuvoa jos muotoilu tuottaa ongelmia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti